Дълбок ров! Ein tiefer Graben! A deep ditch!

16.07.2023 07:18
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Изненадващо е, скъпи приятели, когато четем в Йоан 12 глава в стихове 20 до 35 какво очаква самият Исус за бъдещето си след разпятието и след това сравняваме това с това, което църквата ни предлага като вяра.

Йоан 12:20 Между тези, които дойдоха да се поклонят на празника, имаше някои гърци. 21 Те дойдоха при Филип, който беше от Витсаида Галилейска, и го помолиха, казвайки: Господи, нека видим Исус. 22 Филип идва и казва на Андрей, а Андрей и Филип казват на Исус. 23 Исус им отговори и каза: Дойде часът да се прослави Човешкият Син. 24 Истина, истина ви казвам, ако житното зърно не падне в земята и не умре, то остава само; но когато умре, дава много плод.25 Който обича живота си, ще го изгуби; и който мрази живота си на този свят, ще го запази за вечен живот. 26 Който иска да ми служи, нека ме последва; и където съм аз, там ще бъде и слугата ми. И който ми служи, баща ми ще го почита. 27 Сега душата ми е смутена. И какво да кажа? Отче, помогни ми от този час? Но затова дойдох до този час. 28 Отче, прослави името си! Тогава дойде глас от небето: прославих го и пак ще го прославя. 29 И хората, които стояха и слушаха, казаха: Имаше гръм. Други казаха: Един ангел му говори. 30 Исус отговори и каза: Този глас не дойде заради мен, а заради вас. 31 Сега е съдът над този свят; сега князът на този свят ще бъде изгонен. 32 И аз, когато бъда издигнат от земята, ще привлека всички при себе си. 33 Но той каза това, за да покаже от каква смърт ще умре. 34 Народът му отговори: Чухме от закона, че Христос пребъдва вечно; защо тогава казваш: Човешкият Син трябва да бъде превъзнесен? Кой е този човешки син? 35 Исус им каза: „Светлината е с вас още малко. Ходете, докато имате светлина, за да не ви обхване тъмнината. Който ходи в тъмнина, не знае къде отива. 36 Вярвайте в светлината, докато я имате, за да станете деца на светлината. Исус каза това и отиде и се скри от тях.

Изненадващо, защото стих 34 ни показва, че хората не осъзнават, че Човешкият Син трябва да бъде въздигнат. Изненадващо, защото Исус ясно заявява, че той е човешкият син, който сега започва войната срещу дявола. И всичко това се потвърждава от глас от небето, гласът на Бог Отец.

Има пасажи от Библията, скъпи приятели, които по някакъв начин повдигат въпроса какво всъщност ни се казва днес, защото изобщо не отговаря на това, което казва Библията.

Не мислиш ли?

Ein tiefer Graben!

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn wir im Johannesevangelium Kapitel 12 in den Versen 20 bis 35 lesen, was Jesus selbst für seine Zukunft nach der Kreuzigung erwartete und das dann mit dem vergleichen, was uns die Kirche als Glauben anbietet.

Johannes 12,20 Es waren aber einige Griechen unter denen, die heraufgekommen waren, um anzubeten auf dem Fest. 21 Die traten zu Philippus, der aus Betsaida in Galiläa war, und baten ihn und sprachen: Herr, wir wollen Jesus sehen. 22 Philippus kommt und sagt es Andreas, und Andreas und Philippus sagen’s Jesus. 23 Jesus aber antwortete ihnen und sprach: Die Stunde ist gekommen, dass der Menschensohn verherrlicht werde. 24 Wahrlich, wahrlich, ich sage euch: Wenn das Weizenkorn nicht in die Erde fällt und erstirbt, bleibt es allein; wenn es aber erstirbt, bringt es viel Frucht. 25 Wer sein Leben lieb hat, der verliert es; und wer sein Leben auf dieser Welt hasst, der wird’s bewahren zum ewigen Leben. 26 Wer mir dienen will, der folge mir nach; und wo ich bin, da soll mein Diener auch sein. Und wer mir dienen wird, den wird mein Vater ehren. 27 Jetzt ist meine Seele voll Unruhe. Und was soll ich sagen? Vater, hilf mir aus dieser Stunde? Doch darum bin ich in diese Stunde gekommen. 28 Vater, verherrliche deinen Namen! Da kam eine Stimme vom Himmel: Ich habe ihn verherrlicht und will ihn abermals verherrlichen. 29 Da sprach das Volk, das dabeistand und zuhörte: Es hat gedonnert. Andere sprachen: Ein Engel hat mit ihm geredet. 30 Jesus antwortete und sprach: Diese Stimme ist nicht um meinetwillen geschehen, sondern um euretwillen. 31 Jetzt ergeht das Gericht über diese Welt; jetzt wird der Fürst dieser Welt hinausgestoßen werden. 32 Und ich, wenn ich erhöht werde von der Erde, so will ich alle zu mir ziehen. 33 Das sagte er aber, um anzuzeigen, welchen Todes er sterben würde. 34 Da antwortete ihm das Volk: Wir haben aus dem Gesetz gehört, dass der Christus in Ewigkeit bleibt; wieso sagst du dann: Der Menschensohn muss erhöht werden? Wer ist dieser Menschensohn? 35 Da sprach Jesus zu ihnen: Es ist das Licht noch eine kleine Zeit bei euch. Wandelt, solange ihr das Licht habt, dass euch die Finsternis nicht überfalle. Wer in der Finsternis wandelt, der weiß nicht, wo er hingeht. 36 Glaubt an das Licht, solange ihr’s habt, auf dass ihr des Lichtes Kinder werdet. Das redete Jesus und ging weg und verbarg sich vor ihnen.

Überraschend, weil uns ja der Vers 34 zeigt, dass es dem Volk gar nicht klar war, dass der Menschensohn erhöht werden muss. Überraschend, weil Jesus klar erklärt, dass er der Menschensohn ist, der nunmehr den Krieg gegen den Teufel beginnt. Und all das wird von einer Stimme vom Himmel, der Stimme von Gott Vater bestätigt.

Es gibt Bibelstellen, liebe Freunde, die irgendwie die Frage aufwerfen, was uns heute eigentlich erzählt wird.Weil es so überhaupt nicht zu dem passt, was in der Bibel steht.

Glaubst Du nicht?

A deep ditch!

It is surprising, dear friends, when we read in John chapter 12 in verses 20 to 35 what Jesus himself expected for his future after the crucifixion and then compare that with what the church offers us as faith.

John 12:20 Now there were some Greeks among those who came up to worship at the festival. 21 They came to Philip, who was from Bethsaida in Galilee, and besought him, saying, Lord, let us see Jesus. 22 Philip comes and tells Andrew, and Andrew and Philip tell Jesus. 23 Jesus answered them and said, The hour has come for the Son of Man to be glorified. 24 Truly, truly, I say to you, unless the grain of wheat falls into the ground and dies, it remains alone; but when it dies, it bears much fruit. 25 He who loves his life loses it; and whoever hates his life in this world will keep it for eternal life. 26 Whoever wants to serve me, follow me; and where I am, there shall my servant also be. And whoever serves me, my father will honor. 27 Now my soul is troubled. And what should I say? Father, help me out of this hour? But that is why I have come to this hour. 28 Father, glorify your name! Then a voice came from heaven: I have glorified him and will glorify him again. 29 And the people standing by and listening said, There was thunder. Others said: An angel spoke to him. 30 Jesus answered and said, This voice did not come about for my sake, but for your sakes. 31 Now is the judgment upon this world; now the prince of this world will be cast out. 32 And I, when I am lifted up from the earth, will draw everyone to me. 33 But he said this to indicate what death he would die. 34 The people answered him, We have heard from the law, that the Christ endures forever; why then do you say: The Son of Man must be exalted? Who is this son of man? 35 Jesus said to them, “The light is with you a little while longer. Walk while you have the light, lest darkness overtake you. He who walks in darkness does not know where he is going. 36 Believe in the light while you have it, so that you may become children of the light. Jesus spoke this and went away and hid himself from them.

Surprising, because verse 34 shows us that the people did not realize that the Son of man had to be exalted. Surprising because Jesus clearly declares that he is the son of man who now starts the war against the devil. And all of this is confirmed by a voice from heaven, the voice of God the Father.

There are passages from the Bible, dear friends, that somehow raise the question of what is actually being told to us today, because it doesn't fit what the Bible says at all.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!