Има само един начин? Es gibt nur einen Weg? There is only one way?

30.07.2023 05:53

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Изненадващо е, скъпи приятели, когато внимателно разгледаме отговора на Исус на въпроса дали той е Христос в Йоан 10 глава в стихове 22 до 30. Защото има редица неща, които могат да бъдат извлечени от тези стихове, които противоречат на възгледа на повечето църкви днес.

Йоан 10:22 Тогава беше празникът на освещаването на храма в Йерусалим и беше зима. 23 И Исус се разхождаше из храма в Соломоновия салон. 24 Юдеите го наобиколиха и му казаха: До кога ще ни държиш в неизвестност? Ако ти си Христос, кажи го откровено. 25 Исус им отговори: Казах ви, и не вярвате. Делата, които върша в името на моя Отец, свидетелстват за мен. 26 Но вие не вярвате, защото не сте от Моите овце. 27 Моите овце слушат гласа Ми и Аз ги познавам, и те Ме следват; 28 И ще им дам вечен живот, и те няма да загинат до века, и никой няма да ги грабне от ръката Ми. 29 Това, което баща ми ми даде, е по-голямо от всичко и никой не може да го грабне от ръката на бащата. 30 Аз и Отец сме едно.

Показателно е, че евреите идват при Исус и го питат дали той е Христос. И също толкова важно, че той им отговаря, като казва, че не принадлежат към неговото стадо. Защото: Те не са последователи на новия път. на Христос. Те се основават на Моисеевия закон.

Затова е учудващо, че Исус също ги обявява за овце. Само те нямаше да бъдат от стадото му. Стадо, което съществува като стадо, но е пряко подчинено на Бог Отец. Което всъщност кара човек да се чуди какво има предвид Исус, когато казва:

Йоан 14:6 Исус му каза: Аз съм пътят, и истината, и животът; никой не идва при Отца освен чрез Мене.

Какво мислиш?

Es gibt nur einen Weg?

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn wir die Antwort Jesu auf die Frage, ob er der Christus ist, im Johannesevangelium Kapitel 10 in den Versen 22 bis 30 uns noch einmal genau durch den Kopf gehen lassen. Weil man aus diesen Versen Etliches ableiten kann, was der Ansicht der meisten Kirchen heute widerspricht.

Johannes 10,22 Es war damals das Fest der Tempelweihe in Jerusalem, und es war Winter. 23 Und Jesus ging umher im Tempel in der Halle Salomos. 24 Da umringten ihn die Juden und sprachen zu ihm: Wie lange hältst du uns im Ungewissen? Bist du der Christus, so sage es frei heraus. 25 Jesus antwortete ihnen: Ich habe es euch gesagt, und ihr glaubt nicht. Die Werke, die ich tue in meines Vaters Namen, die zeugen von mir. 26 Aber ihr glaubt nicht, denn ihr seid nicht von meinen Schafen. 27 Meine Schafe hören meine Stimme, und ich kenne sie und sie folgen mir; 28 und ich gebe ihnen das ewige Leben, und sie werden nimmermehr umkommen, und niemand wird sie aus meiner Hand reißen. 29 Was mir mein Vater gegeben hat, ist größer als alles, und niemand kann es aus des Vaters Hand reißen. 30 Ich und der Vater sind eins.

Es ist bezeichnend, dass die Juden zu Jesus kommen und ihn fragen, ob er der Christus ist. Und ebenso bezeichnend, dass er ihnen als Antwort gibt, dass sie nicht zu seiner Herde gehören. Denn: Es sind keine Anhänger des neuen Weges. Des Christus. Sie bauen auf das mosaische Gesetz.

Überraschend ist daher, dass Jesus sie ebenso als Schafe deklariert. Nur wären sie nicht von seiner Herde. Einer Herde also, die zwar als Herde existiert, aber eben direkt Gott Vater untersteht. Womit man sich tatsächlich fragen könnte, was Jesus damit meint, als er sagt:

Joh 14,6 Jesus spricht zu ihm: Ich bin der Weg und die Wahrheit und das Leben; niemand kommt zum Vater denn durch mich.

Was glaubst Du?

There is only one way?

It is surprising, dear friends, when we carefully consider Jesus' answer to the question whether he is the Christ in John chapter 10 in verses 22 to 30. Because there are a number of things that can be deduced from these verses that contradict the view of most churches today.

John 10:22 It was then the feast of the dedication of the temple in Jerusalem, and it was winter. 23 And Jesus walked about in the temple in the hall of Solomon. 24 The Jews surrounded him and said to him, How long do you keep us in suspense? If you are the Christ, say so frankly. 25 Jesus answered them, I told you, and you do not believe. The works that I do in my Father's name bear witness to me. 26 But you do not believe, for you are not of my sheep. 27 My sheep hear my voice, and I know them, and they follow me; 28 and I will give them eternal life, and they will never perish, and no one will snatch them out of my hand. 29 What my father has given me is greater than all things, and no one can snatch it out of the father's hand. 30 I and the Father are one.

It is significant that the Jews come to Jesus and ask him if he is the Christ. And equally significant that he answers them by saying that they do not belong to his flock. Because: They are not followers of the new way. Of Christ. They build on the Mosaic law.

It is therefore surprising that Jesus also declares them to be sheep. Only they would not be of his flock. A herd that exists as a herd, but is directly subordinate to God the Father. Which actually makes one wonder what Jesus means when he says:

John 14:6 Jesus said to him, I am the way, and the truth, and the life; no one comes to the Father but through me.

What do you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

Antworten

Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!