Покажете, не просто разказвайте! Vorzeigen, nicht nur erzählen! Show, don't just tell!

12.08.2023 07:08
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Винаги се изненадвам, скъпи приятели, когато срещам колеги служители, които говорят на хората всякакви неща, без да създават впечатление, че гледат какво проповядват от собствения си живот.

Така че проповядвайте вода и пийте вино. И тъй като всъщност не искам да проповядвам вода и да пия вино, но за мен водата е вода и виното е вино, аз проповядвам вино от земята. За голямо недоволство на много критици, които смятат, че трябва поне да се държа така, сякаш всичко с мен е наред.

По каква причина? Не познавам нито един ученик, който да е наред. Матей митар, който мами хората. Петър е фалирал рибар. И наистина не искам да се питам какви са гръмотевични синове като Йоханес и Андреас. В допълнение, някои зилоти, т.е. освободители на земя, като Юда Зилот или Юда Искариотски.

Всички те вървят с Исус и изведнъж образуват водещия слой на Новия път. Добро име за възникващо движение, защото: За онези, които Исус събираше, това несъмнено беше нов път.

Има пасаж в Деяния 27, стихове 33 до 35, Павел е отведен в Рим и корабът, който ще го отведе там, заплашва да 33 И когато започна да се съмва, Павел ги предупреди всички да донесат храна, за да вземат, казвайки: „Днес е четиринадесетият ден, откакто чакате и стоите без храна и не сте приели нищо. 34 Затова ви увещавам да ядете нещо; защото това е за ваше спасение; и косъм няма да падне от главите ви. 35 И като каза това, взе хляб, благодари на Бога пред всички, разчупи го и започна да яде.Потъвайки, Павел показва какво всъщност представлява новият път.

Деяния 27:33 И когато се разсъмна, Павел ги увещаваше всички да ядат, като каза: Днес е четиринадесетият ден, откакто чакате и не сте яли, и не сте приели нищо. 34 Затова ви увещавам да ядете нещо; защото това е за ваше спасение; и косъм няма да падне от главите ви. 35 И като каза това, взе хляб, благодари на Бога пред всички, разчупи го и започна да яде.

Ако Павел просто насърчаваше другите да ядат, но самият той постеше, не мисля, че някой би ял. Но тъй като той сяда и започва да се храни с наслада, това, което казва, е правдоподобно. Точно както когато един проповедник не само говори днес, но и живее своите изказвания.

Не мислиш ли?

Vorzeigen, nicht nur erzählen!

Ich bin immer wieder überrascht, liebe Freunde, wenn ich Predigerkollegen treffe, welche den Menschen alles Mögliche erzählen, ohne das man an Hand ihres eigenen Lebens den Eindruck gewinnen könnte, dass man sich das von ihnen gepredigte auch anschauen kann.

Also Wasser predigen und Wein trinken. Und weil ich eigentlich nicht Wasser predigen und Wein trinken möchte, sondern für mich Wasser Wasser und Wein ein Wein ist, so predige ich von Grund auf Wein. Ganz zum Unwohl zahlreicher Kritiker, die meinen, ich solle doch zumindest so tun, als wäre bei mir alles in Ordnung.

Wozu? Ich kenne keinen einzigen Jünger, bei dem Alles in Ordnung war. Matthäus ein Zöllner, der die Menschen betrog. Petrus ein pleitegehender Fischer. Und was Donnersöhne so wie Johannes und Andreas sind, möchte ich mich in Wahrheit gar nicht erst fragen. Dazu einige Zeloten, also Landbefreier, wie Judas der Zelot oder Judas Iscariot.

All diese gehen mit Jesus und bilden plötzlich die führende Schicht des Neuen Weges. Gute Bezeichnung für eine entstehende Bewegung, weil: Für diejenigen, die Jesus da versammelte war das zweifellos ein neuer Weg.

Es gibt eine Stelle in der Apostelgeschichte im Kapitel 27 den Versen 33 bis 35, man bringt gerade Paulus nach Rom und das Schiff das ihn dorthin bringen soll, droht zu 33 Und als es anfing, hell zu werden, ermahnte Paulus sie alle, Nahrung zu sich zu nehmen, und sprach: Es ist heute der vierzehnte Tag, dass ihr wartet und ohne Nahrung geblieben seid und nichts zu euch genommen habt. 34 Darum ermahne ich euch, etwas zu essen; denn das dient zu eurer Rettung; es wird keinem von euch ein Haar vom Haupt fallen. 35 Und als er das gesagt hatte, nahm er Brot, dankte Gott vor ihnen allen und brach’s und fing an zu essen.sinken, da zeigt Paulus, worum es bei dem neuen Weg wirklich geht.

Apostelgeschichte 27, 33 Und als es anfing, hell zu werden, ermahnte Paulus sie alle, Nahrung zu sich zu nehmen, und sprach: Es ist heute der vierzehnte Tag, dass ihr wartet und ohne Nahrung geblieben seid und nichts zu euch genommen habt. 34 Darum ermahne ich euch, etwas zu essen; denn das dient zu eurer Rettung; es wird keinem von euch ein Haar vom Haupt fallen. 35 Und als er das gesagt hatte, nahm er Brot, dankte Gott vor ihnen allen und brach’s und fing an zu essen.

Würde Paulus nur die anderen dazu ermutigen zu essen, selbst aber fasten, glaube ich nicht, dass irgendjemand gegessen hätte. Da er sich aber hinsetzt und selbst genüsslich zu essen beginnt, wird das von ihm gesagt glaubwürdig. So wie wenn ein Prediger heute nicht nur redet, sondern seine Aussagen auch lebt.

Glaubst Du nicht?

Show, don't just tell!

I am always surprised, dear friends, when I meet fellow ministers who tell people all sorts of things without giving the impression of looking at what they preach from their own lives.

So preach water and drink wine. And because I don't actually want to preach water and drink wine, but for me water is water and wine is wine, I preach wine from the ground up. Much to the displeasure of numerous critics who think that I should at least act as if everything was fine with me.

For what reason? I don't know a single disciple who was all right. Matthew a publican who deceived the people. Peter a bankrupt fisherman. And I really don't want to ask myself what thunder sons like Johannes and Andreas are. In addition, some zealots, i.e. land liberators, such as Judas the Zealot or Judas Iscariot.

All of these walk with Jesus and suddenly form the leading layer of the New Way. Good name for an emerging movement because: For those Jesus was gathering, it was undoubtedly a new path.

There's a passage in Acts 27, verses 33 to 35, Paul is being taken to Rome and the ship that's going to take him there threatens to 33 And when it began to get light, Paul admonished them all to bring food to take, saying, "Today is the fourteenth day that you have been waiting and have remained without food and have taken nothing. 34 Therefore I exhort you to eat something; for this is for your salvation; not a hair will fall from your heads. 35 And when he had said this, he took bread, gave thanks to God in front of them all, and broke it and began to eat. Sinking, Paul shows what the new way is really about.

Acts 27:33 And when it began to get light, Paul exhorted them all to take food, saying, Today is the fourteenth day that you have been waiting and have remained without food and have taken nothing. 34 Therefore I exhort you to eat something; for this is for your salvation; not a hair will fall from your heads. 35 And when he had said this, he took bread, gave thanks to God before them all, and broke it, and began to eat.

If Paul were just encouraging others to eat but fasting himself, I don't think anyone would have eaten. But since he sits down and starts to eat himself with relish, what he says is believable. Just like when a preacher not only speaks today, but also lives his statements.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!