Евреите по времето на Исус! Die Juden in der Zeit Jesu! The Jews in the time of Jesus!

18.10.2023 07:01
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Изненадващо е, скъпи приятели, че в Деяния 10, стихове 25 до 29 научаваме, че Корнилий се приближава до Петър, за да му се поклони.

Деяния 10:25 И когато Петър влезе, Корнилий излезе да го посрещне, падна в краката му и му се поклони. 26 Но Петър го повдигна и каза: Стани, и аз съм мъж. 27 И докато говореше с него, влезе и намери мнозина събрани. 28 А той им рече: Вие знаете, че на юдеина не е позволено да общува с чужденец или да идва при него; но Бог ми показа, че не трябва да наричам нито един човек мръсен или нечист.

Защото научаваме другаде, в стих 22, че Корнилий е благочестив и богобоязлив човек.

Деяния 10:22 И те казаха: Стотникът Корнилий, праведен и благочестив човек, с добро име сред целия юдейски народ, получи заповед от светия ангел да те въведе в къщата си и да чуе какво каза, че трябва да казвам.

Така че всъщност трябва да се запитате: И каква роля е играл санхидринът по време на римската окупация? Този ли беше почитан?

Става още по-странно, когато след това научаваме от Петър, че евреите няма да имат право да говорят с неевреи, защото по този начин човек може да се запита как всъщност юдаизмът е дошъл в Рим.

Следователно Висшият съвет по времето на Исус изглежда е съставил цяла поредица от специални правила, които по никакъв начин не съответстват на еврейската вяра.

Не мислиш ли?

Die Juden in der Zeit Jesu!

Es ist überraschend, liebe Freunde, dass wir in der Apostelgeschichte 10 in den Versen 25 bis 29 erfahren, dass Kornelius Petrus entgegenkommt, um ihn anzubeten.

Apostelgeschichte 10, 25 Und als Petrus hereinkam, ging ihm Kornelius entgegen und fiel ihm zu Füßen und betete ihn an. 26 Petrus aber richtete ihn auf und sprach: Steh auf, auch ich bin ein Mensch. 27 Und während er mit ihm redete, ging er hinein und fand viele, die zusammengekommen waren. 28 Und er sprach zu ihnen: Ihr wisst, dass es einem jüdischen Mann nicht erlaubt ist, mit einem Fremden umzugehen oder zu ihm zu kommen; aber Gott hat mir gezeigt, dass ich keinen Menschen gemein oder unrein nennen soll.

Weil wir an einer anderen Stelle, im Vers 22 erfahren, dass Kornelius ein frommer und gottesfürchtiger Mann ist.

Apostelgeschichte 10,22 Sie aber sprachen: Der Hauptmann Kornelius, ein gerechter und gottesfürchtiger Mann mit gutem Ruf bei dem ganzen Volk der Juden, hat einen Befehl empfangen von einem heiligen Engel, dass er dich sollte holen lassen in sein Haus und hören, was du zu sagen hast.

So das man sich tatsächlich fragen muss: Und was für eine Rolle spielte in der Zeit der römischen Besatzung der Sanhidrin? Wurde dieser angebetet?

Noch befremdlicher wird es, wenn wir dann von Petrus erfahren, dass es Juden nicht erlaubt wäre, mit Nicht-Juden zu reden, weil man sich auf diese Weise fragen könnte, wie das Judentum eigentlich nach Rom kam.

Der Hohe Rat in der Zeit Jesu scheint daher eine ganze Reihe von Sonderregeln aufgestellt zu haben, welch in keinster Weise dem jüdischen Glauben entsprachen.

Glaubst Du nicht?

The Jews in the time of Jesus!

It is surprising, dear friends, that in Acts 10, verses 25 to 29, we learn that Cornelius approaches Peter to worship him.

Acts 10:25 And when Peter came in, Cornelius went out to meet him, and fell at his feet, and worshiped him. 26 But Peter raised him up and said, Arise, I too am a man. 27 And while he was speaking with him, he went in and found many gathered together. 28 And he said to them, You know that it is not lawful for a Jewish man to associate with a stranger or to come to him; but God has shown me that I should not call any man common or unclean.

Because we learn elsewhere, in verse 22, that Cornelius is a pious and God-fearing man.

Acts 10:22 And they said, Cornelius the centurion, a righteous and godly man, with a good reputation among all the people of the Jews, received a command from a holy angel to bring you into his house and hear what you said have to say.

So you actually have to ask yourself: And what role did the Sanhidrin play during the Roman occupation? Was this one worshiped?

It becomes even more strange when we then learn from Peter that Jews would not be allowed to talk to non-Jews because in this way one could ask oneself how Judaism actually came to Rome.

The High Council at the time of Jesus therefore seems to have drawn up a whole series of special rules that in no way corresponded to the Jewish faith.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!