Бил ли е Моисей египтянин? War Mose Ägypter? Was Moses Egyptian?

22.10.2023 06:11
#1
avatar

Quelle: Institut für Christliche Forschung

Наистина легитимен въпрос, скъпи приятели, ми беше зададен днес от някой, който ме попита защо пиша този форум сам. Ами: Защото другите двама, които го гледат с мен, жена ми и Стоян, са от български произход. Те пишат Кирил и затова не се чувстват напълно уверени, когато трябва да пишат текстове на немски.

Днес, когато получих въпроса, отворих Библията си и попаднах на стихове от 34 до 40 от Деяния, глава 7, задавайки въпроса дали Моисей всъщност е писал на йероглифи или на шумерски.

Деяния 7:33 Тогава Господ му каза: Събуй обувките си; защото мястото, на което стоите, е свята земя! 34 Видях страданието на Моя народ, който е в Египет, и чух стенанията им, и слязох да ги избавя. Сега ела тук и ще те изпратя в Египет." 35 Този Моисей, когото бяха отрекли, когато казаха: „Кой те е поставил надзирател и съдия?" Бог го изпрати да бъде водач и избавител чрез ангела, се беше появил към него в трънника. 36 Този Мойсей ги изведе и извърши чудеса и знамения в Египет, в Червено море и в пустинята четиридесет години. 37 Това е Моисей, който каза на израилтяните: „Господ, вашият Бог, ще ви издигне пророк като мене измежду братята ви.“ 38 Това е онзи, който стоеше в събранието в пустинята между ангела, който беше с тях Той говори с него на планината Синай и с нашите бащи. Той получи думи на живот, за да ни ги предаде. 39 Бащите ни не го послушаха, но го отхвърлиха и се обърнаха в сърцата си към Египет, 40 и казаха на Аарон: „Направи ни богове, които да вървят пред нас; защото не знаем какво стана с Мойсей, който ни изведе от Египетската земя.

На какъв език всъщност говореше. Защото той е от израелски произход, но е израснал в египетския двор.

Моисей беше чужденец както за египтяните, тъй като беше от еврейски произход, така и за израилтяните. Защото е израснал в египетския двор. Това ли беше причината хората да не го слушат? Да, човекът, който по-късно раздели Мъртво море.

И днес дълго мълчах, че по-голямата част от екипа ми е българин. Защото пак очаквам предразсъдъци. Как можете да превърнете една бедна страна в международна бедна партия с двама души?

Не мислиш ли?

War Mose Ägypter?

Eine wirklich berechtigte Frage, liebe Freunde, hat mir heute einer gestellt, der mich gefragt hat, warum ich dieses Forum alleine schreibe. Nun: Das liegt daran, dass die beiden anderen, welche es mit mir betreuen, meine Frau und Stojan, bulgarischer Herkunft sind. Die schreiben Kyril und fühlen sich daher, wenn sie deutsche Texte schreiben sollen nicht ganz sicher.

Ich habe heute, als ich die Frage bekam meine Bibel aufgeschlagen und stieß dabei auf Apostelgeschichte Kapitel 7 die Verse 34 bis 40 auf die Frage gestoßen, ob denn Mose nun eigentlich in Hieroglyphen oder sumerisch geschrieben hat.

Apostelgeschichte 7, 33 Da sprach der Herr zu ihm: »Zieh die Schuhe aus von deinen Füßen; denn die Stätte, auf der du stehst, ist heiliges Land! 34 Ich habe gesehen das Leiden meines Volkes, das in Ägypten ist, und habe sein Seufzen gehört und bin herabgekommen, es zu erretten. Und nun komm her, ich will dich nach Ägypten senden.« 35 Diesen Mose, den sie verleugnet hatten, als sie sprachen: »Wer hat dich als Aufseher und Richter eingesetzt?«, den sandte Gott als Anführer und Befreier durch den Engel, der ihm im Dornbusch erschienen war. 36 Dieser Mose führte sie heraus und tat Wunder und Zeichen in Ägypten, im Roten Meer und in der Wüste vierzig Jahre lang. 37 Dies ist der Mose, der zu den Israeliten gesagt hat: »Einen Propheten wie mich wird euch der Herr, euer Gott, erwecken aus euren Brüdern.« 38 Dieser ist’s, der in der Gemeinde in der Wüste stand zwischen dem Engel, der mit ihm redete auf dem Berge Sinai, und unsern Vätern. Er empfing Worte des Lebens, um sie uns weiterzugeben. 39 Ihm wollten unsre Väter nicht gehorsam werden, sondern sie stießen ihn von sich und wandten sich in ihrem Herzen wieder Ägypten zu 40 und sprachen zu Aaron: »Mache uns Götter, die vor uns hergehen; denn wir wissen nicht, was diesem Mose, der uns aus dem Lande Ägypten geführt hat, widerfahren ist.«

Welche Sprache er tatsächlich sprach. Weil er ja israelischer Herkunft gewesen, aber am ägyptischen Hof aufgewachsen ist.

Mose war sowohl für die Ägypter ein Ausländer, weil er ja jüdischer Herkunft war, als auch für die Israeliten. Weil er am ägyptischen Hof aufgewachsen war. Ob das der Grund gewesen ist, warum man nicht auf ihn hören wollte? Ja, der Mann, der später das tote Meer teilte.

Auch heute habe ich lange darüber geschwiegen, dass der Großteil meiner Mannschaft bulgarisch ist. Weil ich wieder einmal mit Vorurteilen rechne. Wie kannst Du mit zwei Menschen aus einem Armutsland eine internationale Armutspartei machen.

Glaubst Du nicht?

Was Moses Egyptian?

A really legitimate question, dear friends, was asked to me today by someone who asked me why I was writing this forum alone. Well: That's because the other two who look after it with me, my wife and Stojan, are of Bulgarian origin. They write Kyril and therefore don't feel completely confident when they have to write German texts.

Today, when I got the question, I opened my Bible and came across verses 34 to 40 of Acts Chapter 7, asking whether Moses actually wrote in hieroglyphics or Sumerian.

Acts 7:33 Then the Lord said to him, “Take off your shoes; for the place on which you stand is holy land! 34 I have seen the suffering of my people who are in Egypt, and have heard their groaning, and have come down to deliver them. Now come, I will send you to Egypt." 35 This Moses, whom they had denied when they said, "Who made you overseer and judge?" had appeared to him in the thorn bush. 36 This Moses brought them out and performed wonders and signs in Egypt, in the Red Sea, and in the wilderness for forty years. 37 This is Moses who said to the Israelites, "The Lord your God will raise up for you a prophet like me from among your brothers." He spoke to him on Mount Sinai and to our fathers. He received words of life to pass on to us. 39 Our fathers would not obey him, but they rejected him and turned in their hearts to Egypt. 40 And they said to Aaron, “Make us gods to go before us; for we do not know what happened to Moses, who brought us out of the land of Egypt.”

What language he actually spoke. Because he was of Israeli origin but grew up at the Egyptian court.

Moses was a foreigner both to the Egyptians, because he was of Jewish origin, and to the Israelites. Because he grew up at the Egyptian court. Was that the reason why people didn't want to listen to him? Yes, the man who later parted the Dead Sea.

Even today I remained silent for a long time about the fact that the majority of my team is Bulgarian. Because I'm expecting prejudices again. How can you turn a poverty-stricken country into an international poverty party with two people?

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!