За труда и съвременното робство! Von Arbeit und moderner Sklaverei! About work and modern slavery!

02.12.2023 06:41
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung

Изненадващо е, скъпи приятели, че днешната практика всеки да печели пари в професията си, с изключение на хората с религиозни професии, очевидно не се появява само в съвремието. Павел трябваше да се защити от обвиненията. Хората се оплакаха на Павел, че плащат за неговата проповедническа служба.

1 Коринтяни 9:3 На онези, които ме осъждат, отговарям така: 4 Нямаме ли право да ядем и да пием? 5 Нямаме ли и ние право да имаме сестра за жена с нас, както другите апостоли и братята на Господа и Кифа? 6 Или само аз и Варнава имаме право да не работим? 7 Тогава кой отива на война и си плаща заплатата? Кой сади лозе и не яде от плодовете му? Или кой пасе стадо и не се храни с млякото на стадото? 8 Според човешката преценка ли казвам това? Не го ли казва и законът? 9 Защото в Мойсеевия закон е писано: „Не завързвай намордника на вола, който вършее.“ Грижи ли се Бог за воловете? 10 Или той не говори навсякъде заради нас? Защото е писано за нас. Който оре, нека оре с надежда; а който вършее, трябва да вършее с надеждата, че ще получи своя дял. 11 Ако сеем духовни неща за вас, прекалено ли е, ако искаме да пожънем физически неща от вас? 12 Ако другите имат това право над вас, защо не и ние? Но ние не сме упражнили това право, но търпим всичко, за да не станем пречка за благовестието Христово.

Така че Павел заема позиция по това в 1 Коринтяни, глава 9, стихове от 3 до 12.

Днес има много хора, които ни казват политически, че всъщност са против робството. Робство, дума за работа, за която работникът не получава заплащане. Докато щом става дума за религиозни професии, дори когато някой издава християнски вестник, те се застъпват за робството с незабавен ефект. Мисля, че хората трябва да правят това безплатно.

Което ни довежда до един необикновен феномен. Ако един учител представя материала си в училище, значи е работил. Ако пастор го рецитира, значи не е било. Ако някой пише за готвене във вестник, това е работа. Ако пише за вяра, не е така.

Странно!

Не мислиш ли?

Von Arbeit und moderner Sklaverei!

Es ist überraschend, liebe Freunde, dass die heutige Praktik, jeder Mensch soll bei seinem Beruf Geld verdienen, nur nicht Menschen mit Glaubensberufen, offenbar nicht erst in der Neuzeit auftritt. Sich auch schon Paulus gegen die Vorwürfe wehren müsste. Man sich bei Paulus beschwerte, dass man den Predigtdienst bei ihm bezahlt.

1.Korinther 9, 3 Denen, die mich verurteilen, antworte ich so: 4 Haben wir nicht das Recht, zu essen und zu trinken? 5 Haben wir nicht auch das Recht, eine Schwester als Ehefrau mit uns zu führen wie die andern Apostel und die Brüder des Herrn und Kephas? 6 Oder haben allein ich und Barnabas nicht das Recht, nicht zu arbeiten? 7 Wer zieht denn in den Krieg und zahlt den eigenen Sold? Wer pflanzt einen Weinberg und isst nicht von seiner Frucht? Oder wer weidet eine Herde und nährt sich nicht von der Milch der Herde? 8 Sage ich das nach menschlichem Gutdünken? Sagt das nicht auch das Gesetz? 9 Denn im Gesetz des Mose steht geschrieben: »Du sollst dem Ochsen, der da drischt, nicht das Maul verbinden.« Sorgt sich Gott etwa um die Ochsen? 10 Oder redet er nicht überall um unsertwillen? Denn um unsertwillen ist es geschrieben. Wer pflügt, soll auf Hoffnung pflügen; und wer drischt, soll in der Hoffnung dreschen, dass er seinen Teil empfangen wird. 11 Wenn wir für euch Geistliches säen, ist es dann zu viel, wenn wir Leibliches von euch ernten wollen? 12 Wenn andere dieses Recht an euch haben, warum nicht viel mehr wir? Aber wir haben von diesem Recht nicht Gebrauch gemacht, sondern wir ertragen alles, dass wir nicht dem Evangelium Christi ein Hindernis bereiten.

So das Paulus im 1.Korinther im Kapitel 9 in den Versen 3 bis 12 dazu Stellung bezieht.

Heute gibt es viele Menschen, die uns politisch erklären, dass sie eigentlich gegen Sklaverei wären. Sklaverei, ein Wort für Arbeit, welche der Arbeitende nicht entlohnt bekommt. Während sie, so bald es um Glaubensberufe geht, ja selbst dann, wenn einer eine christliche Zeitung macht, sich mit sofortiger Wirkung für Sklaverei einsetzen. Meinen, das sollten doch die Menschen unentlohnt machen.

Womit wir bei einem außergewöhnlichen Phänomen sind. Trägt ein Lehrer seinen Stoff in der Schule vor, dann hat er gearbeitet. Trägt ihn ein Pastor vor, dann war dies keine. Schreibt jemand in einer Zeitung über das Kochen, dann ist das Arbeit. Schreibt er über den Glauben, ist das keine.

Seltsam!

Glaubst Du nicht?

About work and modern slavery!

It is surprising, dear friends, that today's practice that everyone should earn money in their profession, except people with faith-based professions, apparently does not only appear in modern times. Paul would have to defend himself against the accusations. People complained to Paul that they were paying for his preaching service.

1 Corinthians 9:3 To those who condemn me I answer this: 4 Do we not have the right to eat and drink? 5 Do we not also have the right to have a sister as a wife with us, like the other apostles and the brothers of the Lord and Cephas? 6 Or do I and Barnabas alone have the right not to work? 7 Who then goes to war and pays his own wages? Who plants a vineyard and does not eat of its fruit? Or who feeds a flock and does not feed on the milk of the flock? 8 Am I saying this according to human discretion? Doesn't the law say that too? 9 For it is written in the law of Moses, “You shall not muzzle the ox that is threshing.” Does God care about the oxen? 10 Or does he not speak everywhere for our sake? For it is written for our sakes. Let him who plows plow in hope; and he who threshes should thresh in the hope that he will receive his portion. 11 If we sow spiritual things for you, is it too much if we want to reap physical things from you? 12 If others have this right over you, why not we? But we have not exercised this right, but we endure everything lest we become an obstacle to the gospel of Christ.

So Paul takes a stand on this in 1 Corinthians, chapter 9, verses 3 to 12.

Today there are many people who tell us politically that they are actually against slavery. Slavery, a word for work for which the worker is not paid. While as soon as it comes to religious professions, even when someone publishes a Christian newspaper, they advocate slavery with immediate effect. I think people should do that for free.

Which brings us to an extraordinary phenomenon. If a teacher presents his material at school, then he has worked. If a pastor recites it, then it was not. If someone writes about cooking in a newspaper, that's work. If he writes about faith, it is not.

Strange!

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!