Проблемът с немския национализъм! Das Problem mit dem Deutschnationalismus! The problem with German nationalism!

03.12.2023 05:49
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung

Изненадващо е, скъпи приятели, когато четем в Деяния, глава 8 в стих 4, какво направиха тези, които бяха разпръснати: Те минаха през Самария и не само проповядваха словото на нас:

Деяния 8:4 А онези, които бяха разпръснати, обикаляха и проповядваха словото.

Днес в обществото сме склонни да се питаме какво лошо е направил някой, който е преследван. И винаги ни е ясно, че е този, който е сгрешил. Не преследвачите.

Тук е различно. И ако разпръснатите хора си бяха позволили да бъдат убедени, че вината всъщност е в тях, днес нямаше да имаме християнство. Защото тогава Пол щеше да се натъкне само на райони с глухи уши.

Хора, които вероятно никога не биха чували за Исус. Не знаеше нищо за Божието царство. И нищо за това, че Исус е Цар на царете. Тогава щеше да се запиташ:

За кое царство говори?

Матей 6:33 Първо търсете Божието царство и Неговата правда и всичко това ще бъде ваше.

Точно както хората днес се питат за какво всъщност говоря, когато твърдя, че и двете империи все още са съществували. Стара Австрия и република. Защото по конституционни причини разпускането на имението би направило невъзможно разпускането на старата държава.

И не съм сигурен до каква степен FPÖ, която се е преместила твърде надясно, която често вижда Австрия като Германия в рамките на германските националисти, не би била склонна да преследва хора, които признават съществуването и на двете държави.

Не мислиш ли?

Das Problem mit dem Deutschnationalismus!

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn wir in der Apostelgeschichte im Kapitel 8 im Vers 4 lesen, was diejenigen Taten, die zerstreut worden waren: Sie zogen durch Samarien und nicht nur das uns predigten das Wort:

Apostelgeschichte 8,4 Die nun zerstreut worden waren, zogen umher und predigten das Wort.

Heute neigen wir in der Gesellschaft dazu, dass wir uns fragen, was denn jemand, der verfolgt wird, falsch gemacht hat. Und es ist uns immer klar, dass es derjenige ist, der etwas falsch gemacht hat. Nicht etwa die Verfolger.

Hier ist dies anders. Und hätten sich die Verstreuten überzeugen lassen, dass eigentlich der Fehler bei ihnen liegt, so hätten wir heute kein Christentum. Denn dann wäre Paulus nur auf Gebiete mit lauter tauben Ohren gestoßen.

Menschen, die wahrscheinlich niemals etwas von Jesus gehört hätten. Nichts vom Reich Gottes gewusst hätten. Und nichts darüber, dass Jesus König der Könige ist. Dann hätte man sich gefragt:

Von welchem Reich spricht der?

Mt 6,33 Trachtet zuerst nach dem Reich Gottes und nach seiner Gerechtigkeit, so wird euch das alles zufallen.

So wie man sich heute fragt, wovon ich eigentlich spreche, wenn ich behaupte, dass immer noch beide Reiche existierten. Alt-Österreich und eben die Republik. Weil es aus Gründen der Verfassung durch die Wildauflösung des Herrenhauses unmöglich geworden wäre, den alten Staat aufzulösen.

Und ich bin mir nicht sicher, wie weit eine zu weit nach rechts gerückte FPÖ, die Österreich ja oftmals im Rahmen der Deutschnationalen als Deutschland sieht, nicht dazu neigen würde, Menschen zu verfolgen, die die Existenz beider Staaten bekennen.

Glaubst Du nicht?

The problem with German nationalism!

It is surprising, dear friends, when we read in Acts chapter 8 in verse 4 what those who were scattered did: They went through Samaria and not only preached the word to us:

Acts 8:4 And those who were scattered abroad went about preaching the word.

Today in society we tend to ask ourselves what wrong someone who is being persecuted has done. And it is always clear to us that it is the one who did something wrong. Not the pursuers.

This is different here. And if the scattered people had allowed themselves to be convinced that the fault actually lay with them, we would not have Christianity today. Because then Paul would only have encountered areas with deaf ears.

People who would probably never have heard of Jesus. Didn't know anything about the kingdom of God. And nothing about Jesus being King of kings. Then you would have asked yourself:

Which kingdom is he talking about?

Matthew 6:33 Seek first the kingdom of God and his righteousness, and all these things will be yours.

Just as people today ask themselves what I'm actually talking about when I claim that both empires still existed. Old Austria and the Republic. Because for constitutional reasons, dissolving the manor would have made it impossible to dissolve the old state.

And I'm not sure to what extent an FPÖ that has moved too far to the right, which often sees Austria as Germany within the framework of the German Nationalists, would not tend to persecute people who acknowledge the existence of both states.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!