Исус Христос: евреин или самарянин? Jesus Christus: Jude oder Samaritaner? Jesus Christ: Jew or Samaritan?

14.01.2024 06:29
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung

Изненадващо е, скъпи приятели, когато погледнете Библията и се замислите към коя религиозна общност е принадлежал самият Исус. Повечето хора просто:

Той беше евреин.

Отговор. Но: Това наистина ли е правилно?

Това, което е вярно е, че Исус е имал Бог, когото е виждал като баща:

Ефесяни 1:17 Нека Бог на нашия Господ Исус Христос, Отец на славата, ви даде дух на мъдрост и на откровение, за да Го познавате.

И е вярно, че той заяви, че ще дойде при овцете на Израел.

Матей 15:24 А той в отговор каза: Изпратен съм само при изгубените овце от израилевия дом.

Толкова мнозина предполагат, че Исус трябва да е бил евреин. Е: Исус беше равин.

Марк 9:5 И Петър в отговор каза на Иисус: Учителю, това е добро за нас; Ще построим три шатри, една за теб, една за Мойсей и една за Илия.

Равин, който проповядва в храма:

Матей 26:55 Тогава Исус каза на мъжете, които го бяха арестували: „Тогава престъпник ли съм, че сте се въоръжили с мечове и тояги, за да ме арестувате? Всеки ден поучавах публично в храма. Защо не ме арестувахте там?

Още по-учудващо е, че евреите го обвиняват, че е самарянин:

Йоан 8:48 Тогава юдеите в отговор му казаха: Не казваме ли правилно, че си самарянин и обладан от демон?

Докато жената при кладенеца на Яков си мисли, че той е евреин:

Йоан 4:8 Жена от Самария идва да навлече вода. Исус й казва: Дай ми нещо да пия! 8 Защото учениците Му отидоха в града да купят храна. 9 Тогава самарянката му каза: Как ти, юдеин, искаш пиене от мен, самарянката? Защото евреите нямат общение със самаряните.

И така, дали Исус беше първият неденоминатор и следователно предизвика обида и от двете страни?

Какво мислиш?

Jesus Christus: Jude oder Samaritaner?

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn man sich an Hand der Bibel einmal Gedanken macht, zu welche Glaubensgemeinschaft Jesus selbst gehörte. Wobei die meisten Menschen einfach mit:

Der war Jude.

Antworten. Aber: Ist dies so überhaupt richtig.

Richtig ist, dass Jesus einen Gott hatte, den er als Vater betrachtete:

Eph 1,17 dass der Gott unseres Herrn Jesus Christus, der Vater der Herrlichkeit, euch gebe den Geist der Weisheit und der Offenbarung, ihn zu erkennen.

Und richtig ist, dass er erklärte, zu den Schafen Israels zu kommen.

Mt 15,24 Er antwortete aber und sprach: Ich bin nur gesandt zu den verlorenen Schafen des Hauses Israel.

So das viele davon ausgehen, dass Jesus Jude gewesen sein muss. Nun: Jesus war Rabbi.

Mk 9,5 Und Petrus antwortete und sprach zu Jesus: Rabbi, hier ist für uns gut sein; wir wollen drei Hütten bauen, dir eine, Mose eine und Elia eine.

Ein Rabbi der im Tempel predigte:

Mt 26,55 Danach wandte sich Jesus an die Männer, die ihn festgenommen hatten: »Bin ich denn ein Verbrecher, dass ihr euch mit Schwertern und Knüppeln bewaffnet habt, um mich zu verhaften? Jeden Tag habe ich öffentlich im Tempel gelehrt. Warum habt ihr mich nicht dort festgenommen?

Umso erstaunlicher, dass ihm die Juden vorwarfen ein Samariter zu sein:

Joh 8,48 Da antworteten die Juden und sprachen zu ihm: Sagen wir nicht mit Recht, dass du ein Samariter bist und von einem Dämon besessen bist?

Während die Frau am Jakobsbrunnen ihn für einen Juden hält:

Johannes 4, 8 Da kommt eine Frau aus Samarien, um Wasser zu schöpfen. Jesus spricht zu ihr: Gib mir zu trinken! 8 Denn seine Jünger waren in die Stadt gegangen, um Speise zu kaufen. 9 Da spricht die samaritische Frau zu ihm: Wie, du, ein Jude, erbittest etwas zu trinken von mir, einer samaritischen Frau? Denn die Juden haben keine Gemeinschaft mit den Samaritern.

War also Jesus der erste überkonfessionelle und eckte daher auf beiden Seiten an?

Was glaubst Du?

Jesus Christ: Jew or Samaritan?

It is surprising, dear friends, when you look at the Bible and think about which religious community Jesus himself belonged to. Most people simply:

He was Jewish.

Answer. But: Is this actually correct?

What is true is that Jesus had a God whom he viewed as a father:

Ephesians 1:17 May the God of our Lord Jesus Christ, the Father of glory, give you the spirit of wisdom and of revelation to know him.

And it is true that he declared that he would come to the sheep of Israel.

Matthew 15:24 But he answered and said, I am sent only to the lost sheep of the house of Israel.

So many assume that Jesus must have been Jewish. Well: Jesus was a rabbi.

Mark 9:5 And Peter answered and said to Jesus, Rabbi, this is good for us; We will build three tents, one for you, one for Moses, and one for Elijah.

A rabbi who preached in the temple:

Matthew 26:55 Then Jesus said to the men who had arrested him, “Am I then a criminal that you have armed yourselves with swords and clubs to arrest me? Every day I taught publicly in the temple. Why didn't you arrest me there?

It is all the more astonishing that the Jews accused him of being a Samaritan:

John 8:48 Then the Jews answered and said to him, Do we not rightly say that you are a Samaritan and possessed by a demon?

While the woman at Jacob's well thinks he is a Jew:

John 4:8 A woman from Samaria comes to draw water. Jesus says to her: Give me something to drink! 8 For his disciples went into the city to buy food. 9 Then the Samaritan woman said to him, How do you, a Jew, ask a drink from me, a Samaritan woman? For the Jews have no fellowship with the Samaritans.

So was Jesus the first non-denominational and therefore caused offense on both sides?

What do you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!