християнин и закон! Christ und Gesetz! Christian and law!

13.03.2024 07:25

Quelle: Institut Für Christliche Forschung

Изненадващо е, скъпи приятели, когато четем в Римляни глава 7, стихове от 1 до 5, че законът се прилага само докато сме живи.

Римляни 7:1 Не знаете ли, братя и сестри, защото говоря на тези, които познават закона, че законът управлява човека само докато е жив? 2 Защото жената е привързана към мъжа си чрез закона, докато мъжът е жив; но ако мъжът умре, тя е свободна от закона, който я свързва със съпруга. 3 Ако е с друг мъж, докато мъжът й е жив, ще се нарече прелюбодейка; но ако мъжът й умре, тя е свободна от закона, така че не е прелюбодейка, ако е с друг мъж. 4 Така и вие, братя и сестри мои, сте мъртви за закона чрез тялото Христово, за да принадлежите на друг, сиреч на възкресения от мъртвите, за да даваме плод на Бога.

Още по-изненадващо, защото в същия момент Павел посочва, че ние вече сме умрели за закона. За да е разбираемо поведението на държавните противници, които си мислят, че няма какво да ни кажат.

Разбираемо, но не е правилно! Вярно е, че вече сме умрели за закона на този свят. И следователно не е обвързан от днешните закони. В замяна ние сме обвързани с различен закон в Божието царство. The:

Галатяни 5:14 Защото целият закон се изпълнява в една дума: „Обичай ближния си като себе си“.

А това на свой ред означава за Павел, че той е станал грък за гърците и римлянин за римляните. Да ги убеди в Божието царство.

1 Коринтяни 9:19 Защото, въпреки че съм свободен от всички, станах роб на всички, за да спечеля колкото се може повече. 20 За юдеите станах като юдеин, за да спечеля юдеите. За тези, които са под закон, аз станах като под закон, макар и сам да не съм под закон, за да спечеля онези, които са под закон. 21 За онези, които са без закон, станах като беззаконен, макар че не съм без закон пред Бога, но съм в закона пред Христос, за да спечеля онези, които са без закон.

Така че не е законово задължение да живеем според законите, нито робството, а милосърдието на Библията.

Не мислиш ли?

Christ und Gesetz!

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn wir im Römerbrief im Kapitel 7 in den Versen 1 bis 5 lesen, dass das Gesetz nur so lange gilt, so lange wir leben.

Römer 7,1 Wisst ihr nicht, Brüder und Schwestern – denn ich rede mit denen, die das Gesetz kennen –, dass das Gesetz nur herrscht über den Menschen, solange er lebt? 2 Denn eine Ehefrau ist an ihren Mann gebunden durch das Gesetz, solange der Mann lebt; wenn aber der Mann stirbt, so ist sie frei von dem Gesetz, das sie an den Mann bindet. 3 Wenn sie nun bei einem andern Mann ist, solange ihr Mann lebt, wird sie eine Ehebrecherin genannt; wenn aber ihr Mann stirbt, ist sie frei vom Gesetz, sodass sie keine Ehebrecherin ist, wenn sie bei einem andern Mann ist. 4 Also seid auch ihr, meine Brüder und Schwestern, dem Gesetz getötet durch den Leib Christi, sodass ihr einem andern angehört, nämlich dem, der von den Toten auferweckt ist, damit wir Gott Frucht bringen.

Noch überraschender, weil Paulus im selben Moment darauf hinweist, dass wir dem Gesetz schon gestorben wären. So das das Verhalten der Staatsverweigerer, die meinen ihr habt uns überhaupt nichts zu sagen, verständlich würde.

Verständlich, aber nicht richtig! Zwar sind wir dem Gesetz dieser Welt bereits gestorben. Und daher auch nicht an die heutigen Gesetze gebunden. Dafür sind wir im Reich Gottes an ein anderes Gesetz gebunden. Das:

Gal 5,14 Denn das ganze Gesetz ist in dem einen Wort erfüllt: »Liebe deinen Nächsten wie dich selbst!«

Und das wiederum bedeutet für Paulus, dass er den Griechen ein Grieche und den Römern ein Römer geworden ist. Um sie vom Reich Gottes zu überzeugen.

1.Korinther 9,19 Denn obwohl ich frei bin von jedermann, habe ich doch mich selbst jedermann zum Knecht gemacht, auf dass ich möglichst viele gewinne. 20 Den Juden bin ich wie ein Jude geworden, damit ich die Juden gewinne. Denen unter dem Gesetz bin ich wie einer unter dem Gesetz geworden – obwohl ich selbst nicht unter dem Gesetz bin –, damit ich die unter dem Gesetz gewinne. 21 Denen ohne Gesetz bin ich wie einer ohne Gesetz geworden – obwohl ich doch nicht ohne Gesetz bin vor Gott, sondern bin im Gesetz vor Christus –, damit ich die ohne Gesetz gewinne.

Es ist also nicht die Gesetzverpflichtung, dass wir die Gesetze leben, auch nicht die Untertanenschaft, sondern die Nächstenliebe der Bibel.

Glaubst Du nicht?

Christian and law!

It is surprising, dear friends, when we read in Romans chapter 7, verses 1 to 5, that the law only applies as long as we live.

Romans 7:1 Do you not know, brothers and sisters, for I speak to those who know the law, that the law only governs a person as long as he lives? 2 For a wife is bound to her husband by the law as long as the husband lives; but if the husband dies, she is free from the law that binds her to the husband. 3 If she is with another man while her husband lives, she will be called an adulteress; but if her husband dies, she is free from the law, so that she is not an adulteress if she is with another man. 4 So you also, my brothers and sisters, are dead to the law through the body of Christ, so that you may belong to another, even to him who was raised from the dead, that we might bear fruit to God.

Even more surprising because at the same moment Paul points out that we have already died to the law. So that the behavior of the state objectors, who think they have nothing to say to us at all, would be understandable.

Understandable, but not correct! It is true that we have already died to the law of this world. And therefore not bound by today's laws. In return, we are bound to a different law in the kingdom of God. The:

Galatians 5:14 For the whole law is fulfilled in one word: “Love your neighbor as yourself.”

And that in turn means for Paul that he became a Greek to the Greeks and a Roman to the Romans. To convince them of the kingdom of God.

1 Corinthians 9:19 For although I am free from everyone, I have made myself a slave to everyone, so that I may gain as many as possible. 20 To the Jews I became like a Jew, that I might win the Jews. To those under the law I have become as one under the law, although I myself am not under the law, that I might gain those under the law. 21 To those without the law I have become like one without the law, although I am not without the law before God, but am in the law before Christ, so that I may win those without the law.

So it is not the legal obligation that we live the laws, nor the servitude, but the charity of the Bible.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

Antworten

Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!