Неоснователно преследване на Исус! Grundlose Verfolgung Jesu! Groundless persecution of Jesus!

18.03.2024 07:43
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung

Изненадващо е, скъпи приятели, когато четем в Евангелието на Йоан в глава 11, стихове от 46 до 52, защо фарисеите решиха да поискат смъртта на Исус. Не защото го мислеха за измамник. Точно обратното. Но: Защото според тях той извърши много чудеса.

Йоан 11:46 Но някои от тях отидоха при фарисеите и им казаха какво беше направил Исус. 47 Тогава главните свещеници и фарисеите се събраха на съвет и казаха: Какво да правим? Този човек прави много знаци. 48 Ако му позволим да направи това, те всички ще повярват в него и тогава римляните ще дойдат и ще отнемат нашия храм и нашия народ. 49 Но един от тях, Каиафа, който беше първосвещеник през онази година, им каза: Нищо не знаете; 50 Нито смятате, че за вас е по-добре един човек да умре за народа, отколкото целият народ да загине. 51 Но той не каза това от себе си, но тъй като беше първосвещеник през онази година, той пророкува. Защото Исус трябваше да умре за хората 52 и не само за хората, но и за да събере заедно разпръснатите Божии деца.

И мисля, че това е целта. Хората се страхували от римляните. Римляни, които след това се борят да освободят Исус. Пилат лично се застъпва за това Исус да бъде позволено да си отиде. Нещо, което фарисеите не му позволяват да прави.

Лука 23:22 И трети път им каза: Какво зло е сторил този човек? Не намерих в него вина, която да заслужава смърт; затова ще го накажа и ще го пусна.

Тъй като фарисеите уж се страхуват от реакцията на римляните, реакция, която римляните дори не показват, Исус е арестуван. Обвинявате ли Исус? И го разпъва на кръст. Защото Бог го е предвидил така.

Както Исус каза толкова красиво по тази тема:

Лука 23:22 И трети път им каза: Какво зло е сторил този човек? Не намерих в него вина, която да заслужава смърт; затова ще го накажа и ще го пусна.

Не мислиш ли?

Grundlose Verfolgung Jesu!

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn wir im Johannesevangelium im Kapitel 11 in den Versen 46 bis 52 lesen, warum sich die Pharisäer dazu entschlossen, den Tod Jesu zu fordern. Nicht, weil sie ihn für einen Hochstapler hielten. Ganz im Gegenteil. Sondern: Weil er ihrer Meinung nach viele Wunder tat.

Johannes 11,46 Einige aber von ihnen gingen hin zu den Pharisäern und sagten ihnen, was Jesus getan hatte. 47 Da versammelten die Hohenpriester und die Pharisäer einen Rat und sprachen: Was tun wir? Dieser Mensch tut viele Zeichen. 48 Lassen wir ihn gewähren, dann werden sie alle an ihn glauben, und dann kommen die Römer und nehmen uns Tempel und Volk. 49 Einer aber von ihnen, Kaiphas, der in diesem Jahr Hohepriester war, sprach zu ihnen: Ihr wisst nichts; 50 ihr bedenkt auch nicht: Es ist besser für euch, ein Mensch sterbe für das Volk, als dass das ganze Volk verderbe. 51 Das sagte er aber nicht von sich aus, sondern weil er in diesem Jahr Hohepriester war, weissagte er. Denn Jesus sollte sterben für das Volk 52 und nicht für das Volk allein, sondern auch, um die verstreuten Kinder Gottes zusammenzubringen.

Und das ist glaube ich der Punkt. Man hatte Angst vor den Römern. Römer, die dann in der Folge darum kämpfen, Jesus freizugeben. Pilatus sich persönlich dafür stark macht, Jesus gehen lassen zu dürfen. Etwas, dass ihm die Pharisäer aber nicht zulassen.

Lk 23,22 Er aber sprach zum dritten Mal zu ihnen: Was hat denn dieser Böses getan? Ich habe keine Schuld an ihm gefunden, die den Tod verdient; darum will ich ihn züchtigen lassen und losgeben.

Weil also die Pharisäer angeblich Angst vor der Reaktion der Römer haben, eine Reaktion, welche die Römer dann gar nicht zeigen, nimmt man Jesus fest. Klagt man Jesus an. Und kreuzigt ihn. Weil Gott dies so vorgesehen hat.

Wie sagte Jesus zu diesem Thema so schön:

Lk 23,22 Er aber sprach zum dritten Mal zu ihnen: Was hat denn dieser Böses getan? Ich habe keine Schuld an ihm gefunden, die den Tod verdient; darum will ich ihn züchtigen lassen und losgeben.

Glaubst Du nicht?

Groundless persecution of Jesus!

It is surprising, dear friends, when we read in the Gospel of John in chapter 11, verses 46 to 52, why the Pharisees decided to demand the death of Jesus. Not because they thought he was an impostor. Quite the opposite. But: Because, in their opinion, he performed many miracles.

John 11:46 But some of them went to the Pharisees and told them what Jesus had done. 47 Then the chief priests and the Pharisees gathered together in council, saying, What shall we do? This person does many signs. 48 If we allow him to do so, they will all believe in him, and then the Romans will come and take away our temple and our people. 49 But one of them, Caiaphas, who was high priest that year, said to them, “You know nothing; 50 Neither do you consider that it is better for you that one man should die for the people than that the whole people should perish. 51 But he did not say this of his own accord, but because he was high priest that year, he prophesied. For Jesus was to die for the people 52 and not for the people alone, but also to gather together the scattered children of God.

And I think that's the point. People were afraid of the Romans. Romans who then fight to release Jesus. Pilate personally advocates for Jesus to be allowed to go. Something that the Pharisees don't allow him to do.

Luke 23:22 And he said to them the third time, What evil has this man done? I have found no guilt in him that deserves death; therefore I will chastise him and let him go.

So because the Pharisees are supposedly afraid of the reaction of the Romans, a reaction that the Romans don't even show, Jesus is arrested. Do you accuse Jesus? And crucifies him. Because God intended it that way.

As Jesus said so beautifully on this topic:

Luke 23:22 And he said to them the third time, What evil has this man done? I have found no guilt in him that deserves death; therefore I will chastise him and let him go.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!