Добър петък! Karfreitag! Good Friday!

29.03.2024 07:00
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Винаги е изненадващо, скъпи приятели, когато невярващите ни казват, че нашият Бог все пак не може да бъде добър. Не може да е добре, защото той остави Исус да умре на кръста. На което ви казвам, че аз лично бих предпочел това, отколкото да страдам от рак години наред. Всички ще трябва да умрем.

Да, часовете до този Разпети петък са наистина изненадващи. Изненадващо, защото, строго погледнато, не е толкова ясно какво точно е накарало Юда Искариотски, зелот, както можете да познаете по името му, да предаде Исус. Беше ли надеждата, че тогава кралят ще стои прав?

И тъй като Юда предава Исус, довеждайки войските на първосвещеника в градината на Геземани, това, което Исус предсказа, всъщност се случва:

Марк 10:32 Сега те бяха на път за Ерусалим и Исус вървеше пред тях; и те се смаяха; но онези, които го последваха, се уплашиха. И взе отново дванадесетте и започна да им казва какво щеше да му се случи: 33 Ето, възлизаме в Ерусалим и Човешкият Син ще бъде предаден на първосвещениците и книжниците и те ще Го осъдят на смърт , и да го предадат на езичниците 34 и те ще му се подиграят, ще го заплюят, ще го бичуват и ще го убият, и след три дни той ще възкръсне.

При което Юда се обесва. Петър се отрича от Исус. Но никой не вярва наистина, че Исус ще възкръсне три дни по-късно. С изключение на Исус, разбира се, за когото смъртта на кръста става въпрос на вяра.

Не мислиш ли?

Karfreitag!

Es ist immer wieder überraschend, liebe Freunde, wenn uns Ungläubige erklären, dass unser Gott doch nicht gut sein kann. Nicht gut sein kann, weil er Jesus am Kreuz sterben ließ. Worauf ich Ihnen mitteile, dass mir dies persönlich lieber wäre, als Jahre lang zuvor an Krebs zu leiden. Sterben müssten wir nämlich alle.

Ja, die Stunden vor diesem Karfreitag sind wirklich überraschend. Überraschend, weil es genau genommen nicht so klar ist, was Judas Iskariot, ein Zelot, man erkennt es am Namen, genau dazu veranlasste, Jesus zu verraten. War es die Hoffnung, dass dann der König gerade steht?

Und weil Judas Jesus verrät, die Truppen des Hohepriesters in den Garten Gezemani bringt, passiert tatsächlich das, was Jesus vorhergesagt hat:

Markus 10, 32 Sie waren aber auf dem Wege hinauf nach Jerusalem, und Jesus ging ihnen voran; und sie entsetzten sich; die ihm aber nachfolgten, fürchteten sich. Und er nahm abermals die Zwölf zu sich und fing an, ihnen zu sagen, was ihm widerfahren werde: 33 Siehe, wir gehen hinauf nach Jerusalem, und der Menschensohn wird überantwortet werden den Hohenpriestern und den Schriftgelehrten, und sie werden ihn zum Tode verurteilen und den Heiden überantworten, 34 und die werden ihn verspotten und anspeien und geißeln und töten, und nach drei Tagen wird er auferstehen. 

Worauf sich Judas erhängt. Petrus Jesus verleugnet. Niemand aber wirklich daran glaubt, dass Jesus drei Tage später wieder aufersteht. Außer Jesus natürlich, für den der Tod am Kreuz hierdurch zu einer Glaubensfrage wird.

Glaubst Du nicht?

Good Friday!

It is always surprising, dear friends, when unbelievers tell us that our God cannot be good after all. Can't be good because he let Jesus die on the cross. To which I tell you that I personally would prefer this than suffering from cancer for years. We would all have to die.

Yes, the hours leading up to this Good Friday are truly surprising. Surprising because, strictly speaking, it is not so clear what exactly caused Judas Iscariot, a Zealot, as you can tell by his name, to betray Jesus. Was it the hope that the king would then stand straight?

And because Judas betrays Jesus, bringing the high priest's troops into the Garden of Gezemani, what Jesus predicted actually happens:

Mark 10:32 Now they were on the way up to Jerusalem, and Jesus went before them; and they were astonished; but those who followed him were afraid. And he took the twelve again and began to tell them what would happen to him: 33 Behold, we are going up to Jerusalem, and the Son of Man will be delivered to the chief priests and the scribes, and they will condemn him to death, and hand him over to the Gentiles, 34 and they will mock him, and spit on him, and scourge him, and kill him, and after three days he will rise again.

Whereupon Judas hangs himself. Peter denies Jesus. But no one really believes that Jesus will rise again three days later. Except for Jesus, of course, for whom death on the cross becomes a question of faith.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!