Исус и Йоан Кръстител! Jesus und Johannes der Täufer! Jesus and John the Baptist!

07.05.2024 06:17
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Строго погледнато, скъпи приятели, доста е изненадващо какво се случва малко след кръщението на Исус според Евангелието на Лука, глава 7, стихове от 18 до 23.

Лука 7:18 И учениците на Йоан му казаха всички тези неща. И Йоан повика двама от своите ученици 19 и ги изпрати при Господа, като каза: Ти ли си Този, който идва, или да чакаме друг? 20 Но мъжете, като дойдоха при него, казаха: Йоан Кръстител ни изпрати при теб и ни каза: Ти ли си този, който идва, или да чакаме някой друг? 21 В този час Исус изцели мнозина от болести, язви и зли духове и даде зрение на мнозина, които бяха слепи. 22 И той им отговори и каза: Идете и кажете на Йоан това, което сте видели и чули: слепите проглеждат, куците прохождат, прокажените се очистват и глухите чуват, мъртвите се възкресяват, благовестието се проповядва на бедните; 23 И блажен е онзи, който не се съблазнява от мен.

Изненадващо, защото изглежда сякаш Исус и Кръстителят не са се познавали. И това, въпреки че Кръстителят вече е проповядвал за Исус.

Марк 1:7 И той проповядваше, казвайки: След мен идва По-силният от мен; Не съм достоен да се наведа пред него и да развържа каишките на обувките му.

И това въпреки факта, че Исус и Йоан са преки роднини. Мария, майката на Исус и Елизабет, майката на Йоан Кръстител, са основи.

Лука 1:36 И ето, Елисавета, вашата роднина, също е бременна със син в напреднала възраст и сега е в шестия си месец, тя, за която се казва, че е безплодна.

Поне така твърди Римокатолическата църква. Едно нещо е сигурно: те бяха роднини. И това означаваше единство в Дома на Аарон.

Лука 1:5 В дните на Ирод, цар на Юдея, живееше един свещеник от ордена на Авия, чието име беше Захария, а жена му беше от дъщерите на Аарон, чието име беше Елисавета.

Така че какво се случва, когато Йоан Кръстител пита, е повече от прост въпрос. И възниква въпросът за кого задава въпроси. Какво наистина пита.

Той всъщност попита: Готови ли сте?

Какво мислиш?

Jesus und Johannes der Täufer!

Genau genommen ist es ziemlich überraschend, liebe Freunde, was da kurz nach der Taufe Jesus laut Lukasevangelium Kapitel 7 den Versen 18 bis 23 passiert.

Lukas 7, 18 Und die Jünger des Johannes verkündeten ihm das alles. Und Johannes rief zwei seiner Jünger zu sich 19 und sandte sie zum Herrn und ließ ihm sagen: Bist du, der da kommen soll, oder sollen wir auf einen andern warten? 20 Als aber die Männer zu ihm kamen, sprachen sie: Johannes der Täufer hat uns zu dir gesandt und lässt dir sagen: Bist du, der da kommen soll, oder sollen wir auf einen andern warten? 21 Zu der Stunde machte Jesus viele gesund von Krankheiten und Plagen und bösen Geistern, und vielen Blinden schenkte er das Augenlicht. 22 Und er antwortete und sprach zu ihnen: Geht und verkündet Johannes, was ihr gesehen und gehört habt: Blinde sehen, Lahme gehen, Aussätzige werden rein und Taube hören, Tote stehen auf, Armen wird das Evangelium gepredigt; 23 und selig ist, wer sich nicht ärgert an mir.

Überraschend, weil es den Anschein hat, als würden sich Jesus und der Täufer nicht kennen. Und das obwohl der Täufer zuvor schon von Jesus gepredigt hat.

Mk 1,7 Und er predigte und sprach: Nach mir kommt der, der stärker ist als ich; ich bin nicht wert, dass ich mich vor ihm bücke und die Riemen seiner Schuhe löse.

Und das, obwohl Jesus und Johannes direkte Verwandte sind. Maria, die Mutter Jesu und Elisabeth, die Mutter von Johannes dem Täufer sind Basen.

Lk 1,36 Und siehe, Elisabeth, deine Verwandte, ist auch schwanger mit einem Sohn, in ihrem Alter, und ist jetzt im sechsten Monat, sie, von der man sagt, dass sie unfruchtbar sei.

Sagt zumindest die römisch-katholische Kirche. Sicher ist: Sie waren verwandt. Und das bedeutete im Haus Aaron zusammenhalt.

Lk 1,5 Zu der Zeit des Herodes, des Königs von Judäa, lebte ein Priester von der Ordnung Abija mit Namen Zacharias, und seine Frau war von den Töchtern Aaron, die hieß Elisabeth.

Das was da also passiert als Johannes der Täufer fragen lässt, ist mehr als eine einfache Frage. Und es stellt sich auch die Frage für wen er fragen lässt. Was er wirklich fragt.

Fragte er in Wahrheit: Bist Du bereit?

Was glaubst Du?

Jesus and John the Baptist!

Strictly speaking, dear friends, it is quite surprising what happens shortly after Jesus' baptism according to the Gospel of Luke, chapter 7, verses 18 to 23.

Luke 7:18 And John's disciples told him all these things. And John called two of his disciples to him, 19 and sent them to the Lord, saying, Are you the one who is coming, or should we wait for another? 20 But when the men came to him, they said, John the Baptist has sent us to you, saying, Are you the one who is coming, or should we wait for someone else? 21 At that hour Jesus healed many from diseases and plagues and evil spirits, and gave sight to many who were blind. 22 And he answered and said to them, Go and tell John what you have seen and heard: the blind see, the lame walk, lepers are cleansed, and the deaf hear, the dead are raised, the gospel is preached to the poor; 23 And blessed is he who is not offended by me.

Surprising because it seems as if Jesus and the Baptist did not know each other. And this even though the Baptist had already preached about Jesus.

Mark 1:7 And he preached, saying, After me cometh he that is mightier than I; I am not worthy to bend down before him and untie the straps of his shoes.

And this despite the fact that Jesus and John are direct relatives. Mary, the mother of Jesus and Elizabeth, the mother of John the Baptist are bases.

Luke 1:36 And behold, Elisabeth, your relative, is also pregnant with a son in her old age, and is now in her sixth month, she who is said to be barren.

At least that's what the Roman Catholic Church says. One thing is certain: they were related. And that meant unity in the House of Aaron.

Luke 1:5 In the days of Herod king of Judea there lived a priest of the order of Abijah, whose name was Zechariah, and his wife was of the daughters of Aaron, whose name was Elizabeth.

So what happens when John the Baptist asks is more than a simple question. And the question also arises for whom he is asking questions. What he's really asking.

He actually asked: Are you ready?

What do you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!