Управлявате ли вече? Herrscht Ihr schon? Do you already rule?

17.03.2023 08:17
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Изненадващо е, скъпи приятели, когато апостол Павел ни казва в своето 1-во писмо до Коринт в глава 4, стих 8 своите идеи относно темата за прокламацията:

1 Коринтяни 4:8 Изпълнихте ли се вече? Забогатяхте ли вече? Без нас ли дойдохте на власт? Да, да управляваш, за да управляваме и ние с теб!

Защото в никакъв случай не става дума за разпъването и възкресението на Месията, а по-скоро за въпроса дали тези в Коринт вече управляват. И това ни позволява да отгатнем част от посланието на християнската вяра в ранното християнство.

1.) Ставаше дума за Божието царство

Несъмнено посланието, което Павел разпространяваше, не беше по темата за прощението на греховете, каквото и да е означавал грехът по това време, а по темата за установяването на Божието царство. Защото иначе никой в ​​Коринт нямаше да знае какво да прави с въпроса „Управляват ли вече?“

2.) Пряка демокрация

Също толкова ясно е, че Божието царство не е провъзгласено само като монархия на Исус, а в съчетание с пряка демокрация. Защото иначе тези в Коринт нямаше да разберат какво имат предвид, като казват: „Вие вече управлявате? Чудесно, тогава мога да помогна за управлението” трябва да започне. Това беше възможно само ако посланието беше не само цар на царете, но и цар на царете в конституционните монархии.

3.) В световен мащаб

Също така е изненадващо къде Павел задава този въпрос. А именно не в Юдея, където човек би могъл да каже: „Е, да. Исус също беше цар на евреите“, но в Коринт. Което подозира днес в Гърция. По това време вероятно е принадлежал на Македония. Но както знаем: Съобщението беше по целия свят!

И така, когато четете между редовете на Библията, научавате много неща, които църквите трябва да са пропуснали.

Не мислиш ли така?

Herrscht Ihr schon?

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn uns der Apostel Paulus in seinem 1.Brief an Korinth im Kapitel 4 dem Vers 8 seine Vorstellungen zum Thema Verkündigung mitteilt:

1.Korinther 4,8 Ihr seid schon satt geworden? Ihr seid schon reich geworden? Ohne uns seid ihr zur Herrschaft gelangt? Ja, dass ihr doch herrschen würdet, damit auch wir mit euch herrschen könnten!

Weil es da in keinster Weise um Kreuzigung und Auferstehung des Messias geht, sondern vielmehr um die Frage, ob diejenigen in Korinth schon herrschen. Und das lässt uns so einiges der Botschaft des christlichen Glaubens im Urchristentum erahnen.

1.) Es ging um das Reich Gottes

Zweifelsfrei ging die Botschaft, die Paulus verbreitete nicht um das Thema zur Vergebung der Sünden, was auch immer damals eine Sünde bedeutet haben mag, sondern um das Thema Errichtung des Reich Gottes. Weil sonst in Korinth niemand gewusst hätte, was er mit der Frage „Ob sie schon herrschen“ eigentlich anfangen sollen.

2.) Direkte Demokratie

Ebenso klar ist, dass das Reich Gottes nicht als Monarchie Jesu alleine, sondern gepaart mit einer direkten Demokratie verkündet wurde. Weil ansonsten die in Korinth nicht gewusst hätten, was sie mit einer Aussage „Herrscht ihr schon? Wunderbar, dann kann ich mitherrschen“ anfangen sollten. Das ging nur, wenn die Botschaft nicht nur König der Könige, sondern auch König der Könige in konstitutionellen Monarchien lautete.

3.) Weltweit

Überraschend ist auch wo Paulus diese Frage stellt. Nämlich nicht etwa in Judäa, wo man hätte sagen können „Nun ja. Jesus war ja auch der König der Juden“, sondern in Korinth. Welches man heute in Griechenland vermutet. Damals wahrscheinlich zu Makedonien gehörte. So das wir aber wissen: Die Botschaft war weltweit!

Und so erfährt man, wenn man zwischen den Zeilen der Bibel liest, doch so einiges, was zweifelsfrei den Kirchen entgangen sein dürfte.

Glaubt Ihr nicht?

Do you already rule?

It is surprising, dear friends, when the apostle Paul tells us in his 1st letter to Corinth in chapter 4 verse 8 his ideas on the subject of proclamation:

1 Corinthians 4:8 Have you already been filled? Have you gotten rich yet? Have you come to power without us? Yes, that you would rule so that we too could rule with you!

Because it is in no way about the crucifixion and resurrection of the Messiah, but rather the question of whether those in Corinth are already ruling. And that allows us to guess some of the message of the Christian faith in early Christianity.

1.) It was about the kingdom of God

Undoubtedly, the message that Paul was spreading was not on the subject of the forgiveness of sins, whatever sin might have meant at the time, but on the subject of establishing the kingdom of God. Because otherwise no one in Corinth would have known what to do with the question "Are they ruling yet?"

2.) Direct democracy

It is just as clear that the kingdom of God was not proclaimed as the monarchy of Jesus alone, but paired with direct democracy. Because otherwise those in Corinth would not have known what they meant by saying, “Do you already rule? Wonderful, then I can help rule” should begin. This was only possible if the message was not only king of kings, but also king of kings in constitutional monarchies.

3.) Worldwide

It is also surprising where Paul asks this question. Namely not in Judea, where one could have said, "Well, yes. Jesus was also the king of the Jews", but in Corinth. Which one suspects today in Greece. At that time probably belonged to Macedonia. But as we know: The message was worldwide!

And so, when you read between the lines of the Bible, you learn a lot that the churches must have missed.

Don't you think so?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher


 Antworten

 Beitrag melden
17.03.2023 17:01
avatar  Marut
#2
avatar

Wer hat den Text ins Englische übersetzt?


 Antworten

 Beitrag melden
17.03.2023 18:00
#3
avatar

Ich wieso? Viele Fehler?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher


 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!