Общност на светците! Gemeinschaft der Heiligen! Community of Saints!

16.05.2023 07:06
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Изненадващо е, скъпи приятели, когато за първи път се натъкнем на концепцията за светци в писмото до колосяните, писмото, което показва, че писмо, което не е истинско, трябва да бъде в обращение. Различаването на всички християни от светиите. И така, Колосяни 1 стих 4:

Колосяни 1:4 Понеже чухме за вашата вяра в Христос Исус и за любовта, която имате към всички светии,

Така че трябва да се запитаме дали ранната църква действително е имала светци. Или дали Посланието до колосяните е написано много много по-късно.

За някои, и наскоро ме попитаха, би ли било действително пречка да четат Библията, ако не всичко в нея е вярно. И аз също вярвам, че трябва да вярваме, че Библията е истина. Но:

Всъщност няма значение дали Библията е вярна или не. Защото Исус знае само едно нещо да каже за един странстващ проповедник, който не принадлежи към учениците, но лекува в името на Исус:

Матей 12:30 Който не е с Мене, той е против Мене; и който не събира с мене, разпилява.

Така че Библията не трябва да дава исторически отговори. Това е християнска философия. Просто водете до Исус.

Не мислиш ли?

Gemeinschaft der Heiligen!

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn wir ausgerechnet im Kolosserbrief, dem Brief der darauf hinweist, dass ein Brief im Umlauf sein soll, der nicht echt ist, das erste Mal auf den Begriff der Heiligen stoßen. Der Unterscheidung aller Christen von den Heiligen. So der Kolosser 1 Vers 4:

Kolosser 1, 4 da wir gehört haben von eurem Glauben an Christus Jesus und von der Liebe, die ihr zu allen Heiligen habt,

So das wir uns fragen müssen, ob denn die Urgemeinde tatsächlich bereits Heilige gehabt hat. Oder ob der Kolosserbrief viel viel später entstanden ist.

Für manche und da hat man mich unlängst einmal gefragt, wäre es tatsächlich ein Abschreckungsgrund die Bibel zu lesen, wenn nicht alles was in ihr wahr ist. Und auch ich gehe davon aus, dass wir die Bibel für wahr erachten sollten. Aber:

Genau genommen wäre es gleichgültig ob die Bibel wahr ist oder nicht. Weil Jesus über einen Wanderprediger, der nicht zu den Jüngern gehört, aber im Namen Jesu heilt, nur eines zu sagen weiß:

Mt 12,30 Wer nicht mit mir ist, der ist gegen mich; und wer nicht mit mir sammelt, der zerstreut.

Die Bibel also soll nicht historische Antworten geben. Sie ist christlich philosophisch. Sondern einfach zu Jesus führen.

Glaubst Du nicht?

Community of Saints!

It is surprising, dear friends, when we first come across the concept of saints in the letter to the Colossians, the letter which indicates that a letter which is not genuine should be in circulation. The distinction of all Christians from the saints. So Colossians 1 verse 4:

Colossians 1:4 Since we have heard of your faith in Christ Jesus and of the love you have for all the saints,

So we have to ask ourselves whether the early church actually had saints. Or whether the Epistle to the Colossians was written much much later.

For some, and I was recently asked, would it actually be a deterrent to reading the Bible if not everything in it is true. And I, too, believe that we should believe the Bible to be true. But:

In fact, it wouldn't matter if the Bible was true or not. Because Jesus only knows one thing to say about an itinerant preacher who does not belong to the disciples but heals in the name of Jesus:

Mt 12:30 Whoever is not with me is against me; and whoever does not gather with me scatters.

So the Bible is not supposed to give historical answers. It is Christian philosophical. Just lead to Jesus.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher


 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!