Третият мандат! Das Dritte Mandat! The Third Mandate!

31.05.2023 07:40
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Изненадващо е, скъпи приятели, когато четем стих 12 в Евангелието на Йоан, глава 14, че Исус всъщност предполага, че всички ние можем да вършим чудеса. Някои дори по-големи от него. Защото тогава може да се запитате защо толкова малко чудеса всъщност се случват днес.

Йоан 14:12 Истина, истина ви казвам, всеки, който вярва в Мене, ще върши и делата, които Аз върша, и ще върши по-големи от тези; защото отивам при баща си.

Така че човек трябва да се запита дали чудесата не се случват просто защото просто не вярваме в тях.

Такова типично разнообразие от чудеса са мои мечти от много години. После пак пиша, че сънувах. И понякога хората слушат. Те често се съмняват в това. Само за да кажа години по-късно: Ти беше прав!

Е, вчера пак беше време. Тогава сънувах, че се разхождаме с жена ми из красивия град Хасково. И както винаги ругаехме на висок глас, че кметът ни махна пейките, тези с облегалките, удобните и проблема с тоалетната. Можете да ги посетите само в ханове. Защото понякога си мисля: иска ли да влезе в Книгата на рекордите на Гинес като най-враждебния град в света за туристите? Но: това не трябва да е нашата тема днес.

В съня ми внезапно се приближи Румен Радев, за да ми каже, че мога да остана в България само ако му кажа какъв е „Третият мандат“. И аз отговорих:

Е, това е лесно. Първи мандат е княз Батенберг, който обединява Княжество България с Източна Румелия. Вторият тогава цар Симеон II, който укрива евреите от германците през Втората световна война. И третият мандат съм аз, Домът на Фландрия.

Румен Радев се обърна и безмълвно си тръгна. И вече се притесних да не съм казал нещо нередно, когато изведнъж пред мен застана секретарката на Румен Радев:

„Президентът Ви благодари за интервюто“; той любезно каза: „И им кажи: Прав си.

А именно, докато Румен се занимава с ремонт на вътрешната политика, вместо със задачата да представя страната България пред света, вие поне показвате, че България е активна. Въпреки сегашното отсъствие на министри. Въпреки пазителните режими.”

Наистина ли Румен Радев вижда нещата така? не го знам Разбирате ли, мислех за това, когато се събудих, в новините всъщност винаги е само думата мандат. И защо правителството отново не успява да се състави.

Не мислиш ли?

Das Dritte Mandat!

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn wir im Johannesevangelium Kapitel 14 dem Vers 12 lesen, dass Jesus eigentlich davon ausging, dass wir alle Wunder wirken können. Zum Teil noch deutlich größere als er. Weil man sich dann fragen könnte, warum heute eigentlich nur noch so wenige Wunder geschehen.

Johannes 14,12 Wahrlich, wahrlich, ich sage euch: Wer an mich glaubt, der wird die Werke auch tun, die ich tue, und wird größere als diese tun; denn ich gehe zum Vater.

So das man sich fragen müsste, ob den nicht nur keiner Wunder geschehen, weil wir einfach nicht daran glauben.

So eine typische Variante von Wundern sind seit vielen Jahren meine Träume. Dann schreibe ich wieder, dass ich einen Traum hatte. Und manchmal hören die Menschen zu. Oftmals zweifeln sie diese an. Um dann Jahre später zu sagen: Du hattest doch Recht!

Nun, gestern war es wieder so weit. Da träumte ich, meine Frau und ich gingen durch die schöne Stadt Haskovo. Und wie immer fluchten wir laut darüber, dass unser Bürgermeister unsere Bänke, die mit den Rückenlehnen, die bequemen entfernt hat und über die Toilettenproblematik. Die kann man nur in Gasthäusern aufsuchen. Weil ich mir manchmal denke: Will er ins Guiness Buch der Rekorde als Touristen feindlichste Stadt der Welt? Aber: Das soll heute nicht unser Thema sein.

In meinem Traum kam dann plötzlich Rumen Radev auf mich zu, um mir mitzuteilen, ich könne nur in Bulgarien bleiben, wenn ich ihm mitteilte, was das „Dritte Mandat“ wäre. Und ich antwortete:

Nun, das ist einfach. Das erste Mandat war Fürst Battenberg, der das Fürstentum Bulgarien wieder mit Ostrumelien vereinte. Das zweite dann Zar Simeon II. Der die Juden während dem zweiten Weltkriegs vor den Deutschen versteckte. Und das dritte Mandat bin ich selbst. Das Haus Flandern.

Rumen Radev drehte wortlos um und ging. Und ich machte mir schon Sorgen, dass ich etwas Falsches gesagt hätte, als plötzlich der Sekretär von Rumen Radev vor mir stand:

„Der Herr Präsident lässt sich für das Gespräch bedanken“; meinte dieser freundlich, „Und ihnen ausrichten: Sie haben Recht.

Während nämlich Rumen alle Hände voll zu tun hat, die Innenpolitik zu reparieren, anstatt seiner Aufgabe, das Land Bulgarien nach Außen zu präsentieren, präsentieren zumindest Sie, dass Bulgarien aktiv ist. Trotz der derzeit fehlenden Minister. Trotz den Hausmeisterregieungen.“

Ob es Rumen Radev wirklich so sieht? Ich weiß es nicht. So hört man, ich dachte darüber nach al ich aufwachte, in den Nachrichten eigentlich immer nur das Wort Mandat. Und warum es die Regierung schon wieder nicht schafft, sich zu bilden.

Glaubst Du nicht?

The Third Mandate!

It is surprising, dear friends, when we read verse 12 in John's Gospel, chapter 14, that Jesus actually assumed that we can all work miracles. Some even bigger than him. Because then you might ask yourself why so few miracles actually happen today.

John 14:12 Truly, truly, I say to you, whoever believes in me will also do the works that I do, and will do greater ones than these; because I'm going to my father.

So that one would have to ask oneself whether miracles don't just happen because we simply don't believe in them.
Such a typical variety of miracles have been my dreams for many years. Then I write again that I had a dream. And sometimes people listen. They often doubt this. Only to say years later: You were right!

Well, yesterday it was time again. Then I dreamed, my wife and I were walking through the beautiful city of Haskovo. And as always, we cursed loudly about the fact that our mayor removed our benches, the ones with the backrests, the comfortable ones, and about the toilet problem. You can only visit them in inns. Because sometimes I think to myself: does he want to be in the Guinness Book of Records as the most hostile city in the world for tourists? But: That shouldn't be our topic today.

In my dream, Rumen Radev suddenly approached me to tell me that I could only stay in Bulgaria if I told him what the "Third Mandate" was. And I replied:

Well, that's easy. The first mandate was Prince Battenberg, who reunited the Principality of Bulgaria with Eastern Rumelia. The second then Tsar Simeon II, who hid the Jews from the Germans during World War II. And the third mandate is myself. The House of Flanders.

Rumen Radev turned and left without a word. And I was already worried that I had said something wrong, when suddenly Rumen Radev's secretary stood in front of me:

“The President thanks you for the interview”; he said kindly, "And tell them: You are right.

Namely, while Rumen has his hands full repairing domestic politics instead of his task of presenting the country Bulgaria to the outside world, at least you are presenting that Bulgaria is active. Despite the current absence of ministers. Despite the caretaker regimens.”

Does Rumen Radev really see it that way? I don't know it. So you hear, I was thinking about it when I woke up, in the news it's actually always just the word mandate. And why the government again fails to form itself.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher


 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!