Вярата пак има нужда от ум! Glaube braucht wieder Verstand! Faith needs mind again!

13.06.2023 08:29
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Изненадващо е, скъпи приятели, когато четем от апостол Петър, че Павел е бил велик оратор, когато всъщност Павел има предвид, че думите му не са толкова добри.

Римляни 16:18 Защото такива не служат на Христос, нашия Господ, а на собствения си корем; и със сладки думи и богати речи мамят сърцата на нищо неподозиращите.

По-скоро неговият интелект ще убеди хората. неговата логика.

1 Коринтяни 14:19 Но бих предпочел да кажа пет думи в църквата с разбирането си, за да науча другите, отколкото десет хиляди думи на език.

Днес често се изказва мнението, че не е толкова важно дали вярата е логична. Защото това би било вяра, а не знание. И така казваме на хората неща, които ги учудват, но после не им вярват. Защото противоречиш на логиката им.

Вместо да се опитваме да представим вярването и според днешната логика:

Не мислиш ли?

Glaube braucht wieder Verstand!

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn wir bei dem Apostel Petrus lesen, dass Paulus ein grosser Redner war, während Paulus eigentlich meint, dass seine Worte gar nicht so gut wären.

Röm 16,18 Denn solche dienen nicht unserm Herrn Christus, sondern ihrem Bauch; und durch süße Worte und prächtige Reden verführen sie die Herzen der Arglosen.

Es wäre eher sein Verstand, der die Menschen überzeugen würde. Seine Logik.

1Kor 14,19 Aber ich will in der Gemeinde lieber fünf Worte reden mit meinem Verstand, damit ich auch andere unterweise, als zehntausend Worte in Zungen.

Heute wird oft die Meinung vertreten, dass es gar nicht so wichtig wäre, ob der Glaube logisch ist. Weil es doch ein Glaube und kein Wissen wäre. Und daher erzählen wir den Menschen Dinge, die sie zwar verbluffen, aber die sie dann nicht glauben. Weil: Sie eben ihrer Logik widersprechen.

Anstatt zu versuchen, auch den Glauben der heutigen Logik entsprechend vorzustellen:

Glaubst Du nicht?

Faith needs mind again!

It is surprising, dear friends, when we read from the apostle Peter that Paul was a great speaker, when actually Paul means that his words are not that good.

Rom 16:18 For such do not serve Christ our Lord, but their own belly; and with sweet words and rich speeches they deceive the hearts of the unsuspecting.

It would rather be his intellect that would convince people. its logic.

1Cor 14:19 But I would rather speak five words in the church with my understanding, that I may teach others, than ten thousand words in a tongue.

Today the opinion is often expressed that it is not so important whether the belief is logical. Because it would be a belief and not a knowledge. And so we tell people things that amaze them but then don't believe them. Because you contradict their logic.

Instead of trying to present the belief according to today's logic as well:

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher


 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!